Scopul acestor opinii? În primul rând pentru a descrie ce ne place, ce e nou și bun, ce am testat și ce credem că merită atenția. Pentru a lăuda munca de calitate și originalitatea, perseverența și efortul de a crea lucruri frumoase care ne bucură lumea. În al doilea rând, pentru a opina ce nu ne place, ce credem că ar putea fi mai bun, mai frumos, mai util, fără judecăți răutăcioase ci cu bun-simț, onestitate și sub influiența experientței acumulate în ani de practică în design și branding. Pentru că opiniile sunt libere, nu și obligatorii.

RECICLARE

Apple, Nike, Mercedes, Mastercard, Coca-Cola, World Wide Fund for Nature: notorietate și popularitate. Însă v-ați gândit, vreodată, la logo-urile la fel de răspândite, utile dar nu foarte populare?

În 1970, odată cu conștientizarea problemelor de mediu și stabilirea unei Zile a Pământului (22 Aprilie), Container Corporation of America, un uriaș producător de carton obținut din reciclarea deșeurilor din hârtie), a dat sfoară-n țară, prin licee și universități, pentru a anunța un concurs de design. Tema: o mai bună cunoaștere a problemelor de mediu și ilustrarea reciclării ca o soluție viabilă – atât pentru protejarea naturii cât și pentru economie.

Concursul a fost câștigat de Gary Anderson, student al Universității California de Sud, care a creat ceea ce avem astăzi ca simbol universal pentru reciclare. Și pentru că totul a fost făcut pentru binele general, simbolul nu a fost înregistrat, iar dreptul de folosință a rămas accesibil oricui.

Logo-ul, pornit de la ideea de bandă Mobius pentru a simboliza continuitatea, cu forma de săgeți pentru direcționare, a venit, în primă fază, în 3 variații, fiind aleasă cea mai plană și cea mai statică. Designerii de la CCA au intervenit în plus, reglând proporțiile, unghiurile, făcând o optimizare absolut necesară pentru ca noul logo să funcționeze optim și să poată fi reprodus ușor și economic. Într-un interviu, Gary Anderson declara că logo-ul Recycle are acea allură de universalitate, de bun global care aparține tuturor.

Ne place pentru că este unul dintre cele mai importante simboluri ale civilizației umane și ilustrează grija pe care trebuie să o avem, permanent, față de resursele planetei căreia îi spunem casă.

foto & credits: alchetron.com
Merită un share