Din Torino, în lumea-ntreagă
LAVAZZA este unul dintre cele mai mari branduri de cafea și, încă de la înființare, din 1895, este condus de familia al cărei nume îl reprezintă.
Totul a început la Torino, în nordul Italiei, în “Drogheria Lavazza”, magazinul care vindea, printre altele, cafea boabe. Imaginea de atunci prezentă pe fațada prăvăliei (pentru că nu putem vorbi încă de un logo), nu avea nimic în comun cu ce este marca LAVAZZA astăzi: un scris galben pe fundal verde.
Intuind potențialul tot mai ridicat al afacerii cu cafea, LAVAZZA intră ușor pe nișa exoticei băuturi și se dezvoltă căutând să importe direct boabele plantei de cafea și să le prăjească în Italia. Astfel, începe să se contureze logo-ul dedicat noii direcții comerciale a viitorului brand global. Apare negrul (culoarea cafelei) și roșul (prăjirea, fierberea), ulterior făcându-și loc, de-a lungul timpului, în diferitele variante ale logo-ului, simboluri specifice: boabele de cafea, ceașca, aburul și, cel mai puternic, cel care va rămâne constant din 1946 și până astăzi, fontul LAVAZZA cu celebrul A central mai mare decât restul corpului de text.
O schimbare notabilă a fost trecerea la logo-ul în albastru, mai exact, LAVAZZA integrat într-un dreptunghi, formă stilizată și modernă în care logo-ul italian a funcționat timp de 18 ani.
În 2012 a avut loc ultimul rebranding al mărcii torineze, iconicului scris, trecut într-o nuanță mai închisă de albastru, fiindu-i adăugate 3 repere definitorii din a sa lungă istorie: Torino, Italia, 1895.
Ne place pentru istoria bogată din spatele fiecărei cești de cafea LAVAZZA savurată în Torino, în Italia sau oriunde în lume.
Foto & credits: 1000logos, lavazza.com