I amsterdam
Cum era de așteptat, abordarea Amsterdamului cu privire la noua sa identitate vizuală a fost total diferită față de a oricărui alt oraș.
Deși nu duce lipsă de clădiri simbolice, de evenimente cultural-artistice sau de istorie care merită povestită, municipalitatea olandeză a ales să marketeze cetățenii Amsterdamului, diversitatea lor fiind definitorie pentru acest oraș deschis și tolerant. Așa s-a născut brandul și sloganul cu același nume: I amsterdam (Eu sunt Amsterdam).

Concentrându-se pe valorile umane reprezentative pentru istoria orașului (creativitate, inovație și spirit comercial / antreprenorial), I amsterdam vorbește nu despre canale, droguri și sex (văzute ca atracții turistice comerciale) ci despre locul minunat de care te poți bucura ca turist și ca localnic.

Un brand de oraș reprezintaă percepțiile, impresiile, experiențele și asocierile oamenilor cu acel loc.

“I amsterdam se referă la loc și la oameni.
I amsterdam transmite mândria și încrederea locuitorilor care își iubesc orașul.
I amsterdam se poate folosi în numeroase contexte însă în raportarea la oameni își gasește cu adevărat forța.
E despre cei care locuiesc aici, lucrează, studiază, vizitează sau ajung în Amsterdam pentru a căuta un viitor mai bun. Toți ne spun că Amsterdam este alegerea bună pentru o viață bună.”
Culorile logo-ului sunt inspirate de steagul și de heraldica orașului: 3 cruci albe ale Sfântului Andrei desenate pe o dungă neagră trasată peste un fundal general roșu aprins.
Brand-ul de oraș a fost conceput cu o aplicabilitate diversă, de la print și digital până la celebrele litere volumetrice plasate pe platoul Rijksmuseum și la aeroportul internațional Schiphol. Litere care au reputat un succes spectaculos, devenind un must-photo dacă ești în Amsterdam.


Din păcate, după 17 ani de notorietate, noua conducere neo-comunistă a orașului a decis că acest simbol propagă „o creștere a individualismului”, fiind nociv pentru societate. Plus că, eliminarea literelor ar ajuta în lupta cu turismul de masă…
Nouă ne place foarte mult Amsterdam: atât orașul cât și brand-ul aferent. Și vă sfătuim să vizitați Amsterdam pentru o experiență reală, chiar dacă brand-ul său e atacat de prostia și aberația unei corectitudini politice dusă la extrem.
foto & credits: iamsterdam.com
