Kappa
Încă din 1916, ceea ce avea să devină unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de echipament sportiv (și fashion), producea șosete și lenjerie intimă. Logo-ul iconic pe care-l recunoaștem acum, a apărut abia la începutul anilor 70 când Kappa (denumire adoptată după litera grecească) a început să se dezvolte și să se impună in industria vestimentară.
Povestea torinezilor a început sub protecția unui logo clasic, compus într-o manieră vintage, stil gravură, care conținea denumirea sub formă de monogramă a societății: Maglificio Calzificio Torinese.
În anii ’50, apare prima reprezentare a literei K odată cu schimbarea numelui companiei în Kontrollen, continuarea fiind, peste nu mult timp, îmbrăcarea ad literam a simbolului cu un maiou și apariția denumirii comerciale Kappa. Simțind potențialul și anticipând notorietatea care va să vină, proprietarii înregistrează pentru prima dată numele Kappa sub forma grafică a unui scris. Apoi, vine momentul apariției celebrului logo „omini” – cele două siluete umane așezate spate în spate ca un simbol al egalității și al echilibrului dintre bărbați și femei. Ulterior, curajosul logo avea să fie completat cu denumirea Kappa adăugată la baza simbolului grafic și era gata să intre în istoria brand-urilor sportive și fashion.
Designul elegant și original al torinezilor a fost purtat de marile cluburi de fotbal din Italia și din Europa, rămânând iconice tricourile din anii 80-90 când Kappa concura direct cu Adidas, Puma, Umbro, Admiral sau Ennere.
După o perioadă destul de lungă în care a fost pus în umbră (alături de alte brand-uri clasice) de agresivitatea și puterea trio-ului Nike-Adidas-Puma, Kappa a revenit în prim-plan, creând același design elegant pentru echipe ca Napoli, Venezia, AS Monaco, Betis Sevilla, Genoa.
Ne place pentru că este unul dintre cele mai importante brand-uri ale perioadei „romantice” a fotbalului care încearcă să supravieţuiască, cu eleganţă şi personalitate, uniformizării comerciale promovată de Adidas & Nike.
foto & credits: 1000logos, highsnobiety