Twitter este pe buzele tuturor de cand Elon Musk a decis sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni al platformei sociale americane. De la infiintare, logo-ul Twitter a suferit mai multe ajustari care i-au permis in momentul de fata sa fie printre cele mai usor recunoscibile brand-uri din lume.
Povestea a inceput undeva prin 2005 cand unul dintre angajatii Odea, o companie de podcasting, a venit cu ideea de a crea un serviciu prin care oricine poate trimite mesaje catre un anumit grup sau cerc de interesati. Iar un coleg, a venit, in completare, cu ideea de nume: „twttr”.
Primul logo Twitter a insemnat inventarea unui font de tip buble, dinamic, fara majuscule, care sa reproduca fix numele companiei, fara alte simboluri grafice. Tot atunci, s-a ales si nuanta de albastru.
Câțiva ani mai târziu, logo-ul a fost completat cu simbolul unei pasari, o reprezentare grafica stilizata a unei specii de inaripate cu coloristica albastra regasita in America de Nord careia i s-au atribuit insusiri cum ar fi libertatea si creativitatea, de fapt principalele valori ale platformei sociale. Plus ca „tweet” rezoneaza cu un ciripit, cu semnalul comunicarii.
Fiind un icon de 15$ cumpărat de pe iStock (!!!), simbolul a trebuit să fie înlocuit, așa că rămas ideea de bază dar ilustrată într-o nouă formă. Trecând și printr-o fază de desen animat, simbolul Twitter a ajuns la forma finală, pe care o știm azi, printr-o stilizare spre minimalism a logo-ului înaripat și prin eliminarea numelui din compoziție: platforma online avea deja notorietatea astfel încât să fie identificată doar cu icon-ul păsării albastre.
Ne place pentru că este modelul de companie tipic americană, ”de garaj”, care, prin idei sclipitoare și o viziune revoluționară, a ajuns printre cele mai importante și cele mai valoroase brand-uri globale.
foto & credits: 1001logos, wikipedia