Scopul acestor opinii? În primul rând pentru a descrie ce ne place, ce e nou și bun, ce am testat și ce credem că merită atenția. Pentru a lăuda munca de calitate și originalitatea, perseverența și efortul de a crea lucruri frumoase care ne bucură lumea. În al doilea rând, pentru a opina ce nu ne place, ce credem că ar putea fi mai bun, mai frumos, mai util, fără judecăți răutăcioase ci cu bun-simț, onestitate și sub influiența experientței acumulate în ani de practică în design și branding. Pentru că opiniile sunt libere, nu și obligatorii.

Twitter

Twitter este pe buzele tuturor de cand Elon Musk a decis sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni al platformei sociale americane. De la infiintare, logo-ul Twitter a suferit mai multe ajustari care i-au permis in momentul de fata sa fie printre cele mai usor recunoscibile brand-uri din lume.

Povestea a inceput undeva prin 2005 cand unul dintre angajatii Odea, o companie de podcasting, a venit cu ideea de a crea un serviciu prin care oricine poate trimite mesaje catre un anumit grup sau cerc de interesati. Iar un coleg, a venit, in completare, cu ideea de nume: „twttr”.

Primul logo Twitter a insemnat inventarea unui font de tip buble, dinamic, fara majuscule, care sa reproduca fix numele companiei, fara alte simboluri grafice. Tot atunci, s-a ales si nuanta de albastru.

Câțiva ani mai târziu, logo-ul a fost completat cu simbolul unei pasari, o reprezentare grafica stilizata a unei specii de inaripate cu coloristica albastra regasita in America de Nord careia i s-au atribuit insusiri cum ar fi libertatea si creativitatea, de fapt principalele valori ale platformei sociale. Plus ca „tweet” rezoneaza cu un ciripit, cu semnalul comunicarii.

Fiind un icon de 15$ cumpărat de pe iStock (!!!), simbolul a trebuit să fie înlocuit, așa că rămas ideea de bază dar ilustrată într-o nouă formă. Trecând și printr-o fază de desen animat, simbolul Twitter a ajuns la forma finală, pe care o știm azi, printr-o stilizare spre minimalism a logo-ului înaripat și prin eliminarea numelui din compoziție: platforma online avea deja notorietatea astfel încât să fie identificată doar cu icon-ul păsării albastre.

Ne place pentru că este modelul de companie tipic americană, ”de garaj”, care, prin idei sclipitoare și o viziune revoluționară, a ajuns printre cele mai importante și cele mai valoroase brand-uri globale.

foto & credits: 1001logos, wikipedia
Merită un share